wtorek, 2 sierpnia 2016

274.

Gryczane, waniliowo-cytrynowe gofry
drożdżowe gofry z kreme tofu-banan, winogronami
i kakaowym sosem z masła orzechowego



  • 50g mąki gryczanej
  • łyżeczka suchych drożdży
  • 80 ml mleka - u mnie waniliowe ryżowe
  • pół łyżeczki cukru
  • białko jaja
  • skórka starta z połowy cytryny
  • cynamon
  • łyżeczka oleju kokosowego
Mleko pogrzać razem z cukrem, gdy troszkę przestygnie dodać drożdże, mąkę i resztę składników, dokładnie wymieszać i odstawić na 30-40minut. Piec w mocno rozgrzanej gofrownicy około 3 minuty.



A za pierwszą wypłatę kupuje się nową gofrownicę, bo stara zginęła śmiercią tragiczną, w męczarniach po cieście z kaszy jaglanej...
Swoją drogą dodatek skórki z cytryny do gofrów był pomysłem trafionym w 10, cały ranek chodził za mną ten zapach. 
A poza tym? Alergia na pszenicę, żyto, soję i orzeszki ziemne- świetnie wiadomości dostaję z samego rana...no nic, damy radę :)

9 komentarzy:

  1. Zostaje orkisz i owies, to już "great news" :)
    Z resztą i bez glutenu da się życ :> zwłaszcza że już masz wprawę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :* Mogłabyś powiedzieć jakie badania sobie wykonałaś, że wyszła Ci alergia na te produkty? :) I ewentualnie jaka cena za taką "przyjemność"? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej, dzisiaj robiłam testy skórne u swojej alergolog i to było takim potwierdzeniem moich podejrzeń, całkowicie za darmo, bo z nfztu, jednak takie testy bardzo rzadko wychodzą- zazwyczaj w przypadku silnych alergii, a u mnie właśnie ostatnio było ciężko, niemniej jednak polecam spróbować :)

      Usuń
  3. Takie goferki z dodatkami to by się zjadło :D
    Alergia na orzeszki ziemne? Oj byłoby nam ciężko, bo masło orzechowe jemy kilogramami :/ Powodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Alergii współczuję :/
    A gofry są cudowne - dobrze zainwestowałaś wypłatę :) Uwielbiam krem z tofu i banana :D

    OdpowiedzUsuń
  5. O, to warto wiedzieć, że takie ciasto może zabić gofrownicę! Ja w ogóle nie mam jej, czasem chcę kupić ( teraz chcę), potem myślę, że to mnie zatuczy, bo mam już opiekacz do kanapek, z którym się nie chcę rozstać :)

    OdpowiedzUsuń