sobota, 5 grudnia 2015

269. Jaglana sobota

Właściwości kaszy jaglanej chyba nie muszę nikomu specjalnie przedstawiać, wiadomo, skarbnica mikro i makro- elementów, wymiatacz wirusów i milion innych plusów, którymi można ją wychwalać w nieskończoność. Dlatego króluje ona w moim domu zawsze w sobotę rano, gdy po całym tygodniu należy mi się porządny zastrzyk energii. 
Nie przedłużając, najlepsze placki z jaglanki do tej pory :)



Jaglane, cytrynowe placuszki z kiwi, wiórkami kokosowymi i
sosem czekoladowo-waniliowym*
  • 4 łyżki kaszy jaglanej
  • sok +skórka z cytryny
  • 1,5 łyżki mąki- dowolnej 
  • 2 białka
  • szczypta proszku do pieczenia
  • łyżka jogurtu greckiego-opcjonalnie
*sos to mleko owsiane waniliowe plus kakao

Kaszę ugotować w osolonej wodzie, ewentualnie z dodatkiem dowolnego słodzidła/cukru. Wystudzić, zmiksować z białkami, mąką, proszkiem do pieczenia a następnie zetrzeć sok z połówki z cytryny i wycisnąć z niej trochę soku. Gdyby masa była za gęsta- dodać jogurtu, gdy za rzadka- więcej mąki. Smażyć na oleju kokosowym, pierwszą stronę pod przykryciem.



Placki mocy- tak mogłabym je nazwać, zjedzone, tak więc czas na dość pracowitą sobotę. Najpierw małe zakupy i dopinanie prezentu dla Mamy na ostatni guzik, później nauka, trochę gotowania ( w końcu!), pewnie znów nauka a wieczorem sprzątanie i zasłużony relaks! 
Przynajmniej nie będzie czasu na myślenie o tym, co znajduje się w tej cudownej paczuszce, którą Mikołaj dostarczył mi już kilka dni temu! Dowiem się dopiero jutro, a nie ukrywam, że ciekawość zżera mnie od środka! :)


Miłego dnia! :)


6 komentarzy:

  1. Ciekawe co dostałaś od Mikołaja!
    oo, placków z jaglanki chyba jeszcze nie robiłam. Trzeba to szybko zmienić! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaglanka nie dość, ze taka pyszna to jeszcze zdrowa <3 I tyle świetnych potraw można z niej wyczarować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To chyba faktycznie były placki idealne. Przynajmniej na takie wyglądają! :)
    Ja też już nie mogę się doczekać by otworzyć to pudełko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. właśnie dziś kupiłam jaglaną i już była na obiad <3 niezastąpiona kasza :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaglana jest wspaniała, można zrobić z niej tyle pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapraszam Was wszystkich na mojego nowego bloga ;)

    OdpowiedzUsuń